Lovanul Cholil El Frustasi

Jumat, 31 Mei 2013

PT. Kereta Api Indonesia (Persero)

PT. Kereta Api Indonesia (Persero)

PT. Kereta Api Indonesia (Persero) adalah perusahaan yang bergerak dibidang jasa transportasi terbesar di Indonesia, yang mengutamakan profesionalisme dan kinerja, saat ini membutuhkan tenaga profesional yang berintegritas tinggi untuk ditempatkan sebagai Masinis dengan kualifikasi sebagai berikut :
PERSYARATAN DAN KRITERIA REKRUTMEN UNTUK MASINIS TINGKAT SLTA TAHUN 2013
A.   Kriteria Pelamar:
Warga Negara Indonesia (WNI)
Jenis Kelamin : Pria
Sehat jasmani /rohani dan tidak berkaca mata serta tidak buta warna
Berkelakuan baik
Berijazah SMA IPA / SMK Mesin Otomotif, Listrik atau Elektronika dan  NEM rata-rata sekurang-kurangnya 6,50
Diutamakan yang memiliki ijazah Diploma III (D3)
Usia pelamar per 31 Mei 2013 maksimal 27  tahun
Tinggi / Berat Badan sekurang-kurangnya 160 cm (berat badan ideal)
Tidak pernah terlibat Narkoba atau Psikotropika
Tidak bertato dan bertindik
Bersedia ditempatkan diseluruh wilayah kerja PT. Kereta Api Indonesia (Persero)
Lulus dalam mengikuti Seleksi Calon Pegawai Baru yang diselenggarakan oleh Panitia Rekrut PT Kereta Api Indonesia (Persero) Tahun 2013.
B. Persyaratan umum lamaran :
Ijazah terakhir yang telah dilegalisir;
NEM yang telah dilegalisir;
Kartu Tanda Penduduk (KTP) yang masih berlaku;
Pas foto berwarna terbaru ukuran 4X6 (4 buah);
Surat Keterangan Sehat dari Klinik Kereta Api (alamat klinik dapat di lihat di website : rekrut.kereta-api.co.id)
Foto copy Akte Kelahiran/ Kenal Lahir  ;
Asli Surat Keterangan Kelakuan Baik dari Kepolisian yang masih berlaku;
Surat Pernyataan bersedia  ditempatkan di seluruh wilayah perusahaan bermaterai Rp. 6.000,00(ditulis tangan sendiri);
Curiculum Vitae, mencantumkan pengalaman bekerja sampai dengan saat ini,
Ijazah tertinggi yang dimiliki bila ada;
Sertifikat keahlian lainnya bila ada.
Surat keterangan bebas narkoba dari kepolisian
Keterangan:
Persyaratan a,b,c,d dan e di upload di web
Persyaratan f,g,h,i,j dan k diberikan pada saat seleksi tahap IV (kesehatan)
Persyaratan l diberikan pada saat penanda tanganan kontrak magang
C.  Prosedur melamar :
Pelamar harus mengisi/ entry data pada Formulir lamaran kerja yang tersedia melalui Website : rekrut.kereta-api.co.id , pelamar secara otomatis akan memperoleh nomor register mulai tanggal 1-11 Juni 2013;
Setelah registrasi, pelamar log in menggunakan user dan password yang telah diisi pada saat registrasi;
Kemudian pelamar meng-upload  file dokumen lampiran sesuai persyaratan umum lamaran huruf a,b,c,d dan e paling lambat tanggal 11 Juni 2013;
Semua proses rekrut melalui website.  Diluar itu tidak dilayani.
D.  Ketentuan lainnya :
Pelamar yang dipanggil untuk mengikuti seleksi, hanya pelamar yang dinyatakan lulus seleksi tahap 1 / administratif dan memenuhi kriteria serta sesuai sort list yang akan diumumkan pada tanggal 25 Juni 2013
Pengumuman/pemanggilan peserta yang akan mengikuti proses seleksi, dapat diakses di website : rekrut.kereta-api.co.id dan tidak dilakukan surat menyurat.
Setiap pelaksanaan seleksi, peserta wajib membawa kartu tanda peserta yang dicetak melalui website dan diperlihatkan kepada panitia pada saat seleksi.
Dalam proses seleksi ini tidak dipungut biaya apapun dan dihimbau untuk mengabaikan pihak-pihak yang menjanjikan dapat membantu kelulusan.
Dalam proses seleksi ini berlaku sistem gugur dan keputusan panitia tidak dapat diganggu gugat.
Peserta seleksi yang tidak hadir pada waktu yang telah ditentukan, dianggap mengundurkan diri
E. Tahapan Seleksi
Tahap I           :   Administrasi
Tahap II           :   Wawancara
Tahap III          :   Tes Psikologi
Tahap IV         :   Tes Kesehatan
F.  Wilayah Lowongan Kerja
DAOP 1 Jakarta
DAOP 3 Cirebon
DAOP 4 Semarang
DAOP 5 Purwokerto
DAOP 6 Yogyakarta
DAOP 7 Madiun
DAOP 8 Surabaya
DAOP 9 Jember
DIVRE I Sumatera Utara
SUB DIVRE III.1 Kertapati
SUB DIVRE III.2 Tanjung Karang

G. Pelaksanaan Seleksi
Pelamar yang dipanggil untuk mengikuti seleksi, hanya pelamar yang dinyatakan lulus seleksi tahap 1 / administratif yang dilakukan di daerah masing-masing dan memenuhi criteria serta sesuai sort list yang akan diumumkan pada tanggal 25 Juni 2013 melalui Website : rekrut.kereta-api.co.id
Penetapan Kelulusan setiap tahapan seleksi, dapat diakses di website : rekrut.kereta-api.co.id dan tidak dilakukan surat menyurat.
Setiap pelaksanaan seleksi, peserta wajib membawa kartu tanda peserta yang dicetak melalui website dan diperlihatkan kepada panitia pada saat seleksi.
Lamaran yang sudah dikirim tidak dikembalikan.
Lamaran yang pernah dikirim ke PT. Kereta Api Indonesia (Persero) sebelum pemberitahuan ini dinyatakan tidak berlaku.
Dalam proses seleksi ini dihimbau untuk mengabaikan pihak-pihak yang menjanjikan dapat membantu kelulusan.
Dalam proses seleksi ini berlaku sistem gugur dan keputusan panitia tidak dapat diganggu gugat.
Peserta seleksi yang tidak hadir pada waktu yang telah ditentukan, dianggap mengundurkan diri
Register Online (mulai 01 Juni-11 Juni 2013)

Jurusan Mesin dan Listrik (SMK dan D3) - PT. Geo Dipa Energi (Persero)

 PT. Geo Dipa Energi (Persero)

PT. Geo Dipa Energi (Persero) adalah Badan Usaha Milik Negara (BUMN) yang bergerak di bidang Pembangkit Listrik Tenaga Panas Bumi (PLTP). PT. Geo Dipa Energi (Persero) saat ini mengelola lapangan panas bumi Dieng dan Patuha dari sisi hulu (upstream) hingga sisi hilir (down stream).
Membutuhkan beberapa calon tenaga kerja yang akan kami tempatkan di Unit Patuha sebagai:
Operation Staff

Dengan syarat-syarat sebagai berikut :
SMK Jurusan Mesin & Listrik
Rata – rata nilai ijazah minimal 7 (mengirimkan fotocopy ijazah & transkrip legalisir)
Pengalaman tidak diutamakan
Bahasa Inggris Aktif
Pria, usia maksimal 22 tahun
Sehat jasmani & rohani serta tinggi badan minimal 160 cm
Tidak berkacamata, tidak buta warna dan melampirkan surat keterangan Bebas Narkoba dari Rumah Sakit / Laboratorium.
Melampirkan fotocopy Surat Keterangan Catatan Kepolisian (SKCK)
Melampirkan fotocopy KTP yang berlaku & foto warna terbaru 4 x 6 (2 lembar)
Maintenance Staff
Dengan syarat-syarat sebagai berikut :
Diploma 3 (D3) Jurusan Teknik Mesin, Teknik Elektro, Teknik Konversi Energi & Teknik Sipil
IPK minimal 3.00 (mengirimkan fotocopy ijazah & transkrip legalisir)
Pengalaman tidak diutamakan
Bahasa Inggris Aktif
Pria, usia maksimal 25 tahun
Sehat jasmani & rohani serta tinggi badan minimal 160 cm
Tidak berkacamata, tidak buta warna dan melampirkan surat keterangan Bebas Narkoba dari Rumah Sakit / Laboratorium.
Melampirkan fotocopy Surat Keterangan Catatan Kepolisian (SKCK)
Melampirkan fotocopy KTP yang berlaku & foto warna terbaru 4 x 6 (2 lembar)
Surat Lamaran & CV lengkap dapat dikirimkan dengan menggunakan amplop coklat tertutup dan menuliskan PATUHA di pojok kanan atas amplop paling lambat 14 Juni 2013 ke:

Recruitment PT. Geo Dipa Emergi (Persero)
Gedung Recapital Lt. 8 Jl. Aditiawarman Kav. 55
Kebayoran Baru Jakarta Selatan 12160

Relationship Officers Funding - PT Bank Mayora

PT Bank Mayora

Adalah salah satu Bank Umum Swasta Nasional yang sedang berkembang dengan Visi & Misi menjadi Bank ritel dan consumer yang sehat dan terpercaya dalam layanan dan mampu menyediakan solusi keuangan.

PT Bank Mayora saat ini membutuhkan tenaga profesional untuk posisi sebagai berikut :


1. Relationship Officers Funding (Kode Posisi : ROF-BKS) Bekasi (Jawa Barat) 
2. Relationship Officers Funding (Kode Posisi : ROF-TNG) Tangerang (Banten)

Requirements:
• Pria/Wanita
• Usia Maksimal 30 tahun
• Pendidikan min. S1 semua jurusan dari Universitas terakreditasi dengan Indeks Prestasi Kumulatif (IPK)  ≥ 2.75
• Menguasai MS Office
• Menguasai Bahasa Inggris (Aktif)

PERSYARATAN KHUSUS :
• Berpengalaman di bidang perbankan pada posisi yang sama min. 2 tahun
• Menguasai produk perbankan khususnya Commersial (Funding)
• Mempunyai Customer Base yang luas
• Bersedia bekerja sesuai dengan target yang ditetapkan
• Berpenampilan menarik, memiliki daya analisa yang cukup  dan persuasif
• Memiliki jiwa team work, dinamis  dan mobilitas tinggi.

Kirimkan CV dan surat lamaran, dengan mencantumkan kode posisi beserta pas foto terbaru ke alamat :
Bank Mayora Juni

HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT  (Lt 4)
PT Bank Mayora
Jln Tomang Raya Kav 21-23
JAKARTA BARAT11440
Email : novalia@bankmayora.co.id
Expired : 13 Juni 2013
(File dalam bentuk word/PDF maks.100 kb)
Only short-listed candidates will be invited via e-mail/phone for Test and Interview

Administration Staff, Claim Support Staff, HR Payroll & Compensation Benefit Staff - PT Panin Life

PT Panin Life

Merupakan anggota kelompok usaha Panin Group yang bergerak dalam bisnis asuransi jiwa disamping jasa keuangan lainnya seperti perbankan, asuransi umum, sekuritas dan multi finance. Panin Life memiliki jaringan pemasaran dan layanan pelanggan di seluruh kota-kota utama di Sumatera, Jawa, Kalimantan dan Sulawesi.

PT Panin Life mengundang Anda untuk bergabung dengan kami sebagai:


Administration Staff

Requirements:
• Minimum Bachelor Degree from any major (fresh graduates are encourage to apply)
• Maximum 28 years old
• Strong skill in Microsoft office (esp. Excel and Word)
• High motivation and fast learner
• Detail oriented and strong team work
• Experienced in administration area will be an advantage
• Position code (“ADM”)

Claim Support Staff

Responsibilities:
Provide administration support in claim process and all related claim functions and activities

Requirements:
• Bachelor Degree in any major, preferably in Public Health or Administration
• Fresh Graduate, or max. 1 year experience in administration preferably in Insurance
• Well familiar with Ms Office (Word, Excel, Power Point, etc.)
• Good attention to detail and well organized
• Team player with good initiative, continuous learner with positive attitude and accountability
• Position code (”CLS”)

HR Payroll & Compensation Benefit Staff

Responsibilities:
• Handle all personnel’s payroll including administration for Jamsostek and pension plan Monitor and manage employee Contract Agreement (preparing contract document, monitoring and handling contract renewal) Monitor day to day employee working time record (absenteeism, overtime etc) Handle employee benefit administration and payment Maintain, update and manage employee data base/record Liaise with outsourcing vendors Involved in Human Resource related projects and tasks

Requirements:
• Bachelor degree preferably majoring in Economy, from recognized universities
• Fresh graduates applicants are encouraged to apply
• Strong in detail, good analytical thinking, and well organized
• Excellent skill in Microsoft Office is compulsory, especially in Ms. Excel
• High integrity, good attitude, hardworking and team player
• Good command in English
• Position code (“HCP”)

Please send your CV & recent photo by quoting the position code to:
  Panin Life Juni

Human Capital Department
PT Panin Life
Panin Life Center, 7th Fl.
Jl. Letjend S. Parman Kav. 91
Jakarta 11420
Email : hrd@paninlife.co.id
Expired : 10 Juni 2013
Only short-listed candidates will be invited via e-mail/phone for Test and Interview

Portfolio and Planning Manager (FMCG, Telecommunications, Marketing) - Nokia- Indonesia

Portfolio and Planning Manager (FMCG, Telecommunications, Marketing)
Nokia - Indonesia

Job Description

Ideas. Energy. Excitement. Opportunities. In today's mobile world, it feels like anything is possible - and that's what inspires us to get out of bed work for Nokia each day. Nokia is currently hiring a Portfolio and Planning Manager. This person has to be responsible in leading the portfolio management roadmap by understanding market opportunities and give recommendation to CMT to maximize opportunities

- Act as the main contact person to SU Business units (Smart Devices and Mobile Phones)
- To synthesize the local needs on next product roadmap based on the feeback from sales team, market competition and trend, 3rdparty data (Gfk, IDC) and consumer needs and provide feedback to SU Business units
- Deliver Portfolio Strategy based on the form factor and pricing
- Work closely with Sales Team and MPM to define strong KSP within portfolio and against competitor
- Marketing planning & Marketing analysis
On top of those mentioned, the ideal candidate will be supporting the Head of Marketing to plan and review the marketing investment and driving prioritization of activity and resources to ensure success vs targets. This person will be key member of marketing planning in the beginning of each STP and liase with Finance and Sales team on marketing plan investment (LEAP and Flow)

You may email my colleague Cheryl at ext-cheryl.woon@nokia.comdirectly for more information or application. Do apply with an updated CV.

Desired Skills & Experience

- Analytical and communication skills: Strong data analysis background candidate is deeply grounded in data processing and analytics. One must be extremely comfortable conducting intermediate and advanced analytical tasks. The candidate has a passion for combing through spreadsheets and data.

- General market research expertise: Candidate understands both qualitative and quantative market research methods. One must be able to synthesize and integrate quantitative data with qualitative findings. The candidate is able to identify which research method is most well-suited to a given business objective (e.g when quantative research might not be appropriate etc

- Understanding Telco industry is a plus: Acquires, interprets and applies fact based channel data; uses market, trade to help derive the market opportunities

- Understanding Consumers: Possessing a thorough knowledge and understanding of the nature and significance of consumer’s lifestyles, attitudes, behaviors, desires and preferences in relation to purchasing, owning and using mobile phones, consumer services, and technology

At Nokia, everyone makes a difference and everyone is heard; we value a mix of cultures, genders, age groups, beliefs, interests and opinions. We operate in more markets than ever before, and our employees from diverse backgrounds have helped us shape Nokia into a company which means something to billions of people around the world.
A career at Nokia means being able to make a difference. And we like to think we’ll give you an enjoyable and inspiring place to spend your working day.

Company Description

Nokia makes adventure possible everywhere, every day. Adventure is any size, and happens anytime and anywhere. It's not limited to only big experiences. It is accessible and 'on your terms'. Adventure shakes up the conventional so that people can lead more interesting, exciting and richer lives.

Our goal is to build great mobile products that enable billions of people worldwide to enjoy more of what life has to offer. Our challenge is to achieve this in an increasingly dynamic and competitive environment. Ideas. Energy. Excitement. Opportunities. In today's mobile world, it feels like anything is possible - and that's what inspires us to get out of bed every day.

We make a wide range of mobile devices with services and software that enable people to experience music, navigation, video, television, imaging, games, business mobility and more.
From the invention of text messaging in 1993 to the introduction of PureView technology in 2012, we’re continually exploring new ways of turning innovative ideas into useful tools that keep people connected just like the Nokia Lumia smartphone range.

Check out the latest additions to the Lumia family here: http://nokia.ly/LO8EtB

Mine Engineer - SEMESTA CENTRAMAS, PT

SEMESTA CENTRAMAS, PT
URGENTLY REQUIRED

Balangan Coal as one of the fast growing coal mining group, operating in South Kalimantan. Currently we are looking for dynamic and highly qualified professional candidates to join our team, and offering a challenging career opportunity as follow:


Mine Engineer

Requirements:
  • Male.
  • Candidate must possess at least bachelor degree in Mining engineering or equivalent.
  • At least 2 years of working experience in the related field is required for this position.
  • Posses POP certificate will be advantage.
  • Capable of using minescape software and familiar with open cut mining.
  • Analytical thinking and attention to detail.
  • Responsible, independent and trustworthy.
  • Placement in site Balangan, South Kalimantan.

Please submit your application letter with CV, recent photograph before
June 31, 2013 and applying to:

PT Semesta Centramas
World Trade Center 7th Floor
Jl. Jend. Sudirman Kav. 29-31, Jakarta 12920

or send by an email:

imme@balangancoal...

Mine Engineer Head - LOBUNTA KENCANA RAYA, PT

LOBUNTA KENCANA RAYA, PT

PT Lobunta Kencana Raya is a well established and growing mining contractor company looking for qualified and highly motivated individuals that willing to work at remote area to support our operation expansion program :

Mine Engineer Head

KALIMANTAN BARAT
Responsibilities:
  • To provide the leadership and coaching within the engineering group.
  • To determine the work activities and priorities of the engineering groups.
  • To ensure the completion of projects on time and within budget and to the required standard of quality, meeting the needs of both the company and clients.
  • To provide competent and professional short and long term planning functions to ensure the targets set by the projects are met on time.
  • To manage the operations of the mine planning, general engineering, costing and environmental department.
Requirements:
  • Bachelor degree in mining engineer.
  • Minimum 7 years experience as senior engineer in coal & mineral operation project.
  • Experience in mine design concepts and operations in mining, scheduling and planning.
  • Has knowledge and familiar with Mincom, Micro Mine, Sur pac, Map info, Auto cad.
  • Understanding Drill and blasting activities, cost control system, explosive usage and procedures, AMI codes standards and RTKPL Procedures.
  • Good communication skill: written & Verbal.
  • Preferably held a “POM” Mining Indonesia competency certificate
  • Willing to travel or be located at KALIMANTAN BARAT


Please submit your application letter complete with CV in English, recent photograph and expected salary, to
PT. LOBUNTA KENCANA RAYA,
Jl. Pintu Air No. 31 B,
Jakarta Pusat 10710,
or send to our email address below:
E-mail: hrd@lobunta...
CC: lobunta@email...